"BOORDJOURNAAL"
Maandag 30
April
Het gaat voorspoedig en kunnen aanpikken bij de middag rame. Dan hadden we zowel de eerste en de laatste rame tijdens de officiële stremming. Het gekke is dat we nu alleen achter de toueur hangen. Dan gaat hij wel merkbaar sneller en schutten zelfs 5 sluizen af aan de Noordzijde. reactie

Zondag 29
April
Ik tel al vijftien schuttingen voor sluis Pont L'eveque. Woensdag gaat het weer open dus wij varen voor de vierde keer deze stremming via St Quentin. De laatste sluis helpen we een handje. Het zou mooi zijn als we die nog opschutten vandaag. Zo niet zijn we een rame later. Maar we worden betrapt door de itinerant. Die maakt er een heel drama van en roept dat hij nu alles uit gaat zetten en zijn chef bellen. Hij begint met het tweede, maar verdere actie onderneemt hij vooralsnog niet. Als hij is uitgebeld met zijn chef zegt hij heel vriendelijk. Nou ja, ik ga u wel opschutten, maar dat mag u nooit meer doen. reactie

Zaterdag 28
April
Het is verdacht rustig met vaart. Er liggen wel al hier en daar geladen canal du Nord schepen of pousseurs. Die moeten nog even geduld hebben, voordat het kanaal weer open gaat. reactie

Vrijdag 27
April
De dames zijn in Nederland naar de Koningsmarkt. In de hoop dat ze daar het een en ander aan “rommel” kunnen verkopen. De mannen varen weer een keer door Parijs. reactie

Donderdag 26
April
De controleur is er al vroeg. Jammer dat er eerst een paar vrachtwagens moeten laden. Daarna zijn wij aan de beurt. Het loopt wel hard dus nog voor de middag weer onderweg. De buren hebben minder geluk. Hun controleur komt eenvoudigweg niet opdagen. reactie

Woensdag 25
April
Mooie rivier is de Marne. Zeker het eerste stuk is het net een uitgestrekt park. Je bent nog echt in stedelijke omgeving alleen verneem je dat bijna niet vanwege al het groen langs de oevers. Wat ook best prettig is. De bruggen zijn er niet zo laag. Tunneltje van Chalifert is het wel goed opletten. Als je niet precies in het midden van de ronding vaart heb je wel brokken. reactie

Dinsdag 24
April
De laatste 3 sluizen van de reis doen we vanmorgen. Op de losplek gaan we meteen onder de hal liggen en breng de lading papieren op kantoor. Een buurman die onlangs een nieuwe motor heeft ingebouwd komt een half uurtje langs zij liggen. Erg interessant om te zien, want het is niet alleen de motor. Er is een compleet katalysatorsysteem met roetfilter geplaatst. Waarmee ze nu al voldoen aan de strengste emissie normen die in 2020 van kracht worden. Een paar uur later zijn we leeg en maken direct rechtsomkeer. We moeten donderdag op de Marne laden. reactie

Maandag 23
April
De afvoer van zowel de Oise en de Seine is behoorlijk afgenomen de laatste week. Dat is wel fijn eigenlijk, want onze rollen moeten morgen gelost. Daarvoor moet er vanavond in Parijs een stukje doorgehaald worden. reactie

Zondag 22
April
De grote sluis van Bellerive is weer klaar voor gebruik. Althans zo lijkt het. Alle bouwmaterialen en machines zijn weer weg, maar moeten wel via de kleine sluis. Nu is de grote sluis van Janville aan de beurt, nu staat deze droog. Wij zakken een stuk de Oise af zonder ons zorgen te maken over een plekje waar de auto er op of af kan. De kinderen hebben mei vakantie. ( ja beetje raar, want het is nog april) reactie

Zaterdag 21
April
De bakker op de sluis van Pascal zal het goed merken dat het kanaal weer druk bevaren wordt deze maand. Al komen we wel meest dezelfde schepen tegen iedere ronde. Onze gast gaat vanaf station Tergnier weer naar huis. Station is 500 meter van de sluis. reactie

Vrijdag 20
April
We moeten ons niet haasten om de rame te halen. We zijn alweer de eerste. Voordat we 5 kilometer het donker in gaan komen er nog vijf schepen achter. Als we dan aan de andere kant zijn is het avond, maar zetten nog door tot aan de eerste sluis aan de andere kant van de berg. Leuk langs canal st Quentin varen dan lig je 's avonds vroeg vast. Nou niet deze keer. reactie

Archief

Boordjournaal toevoegen aan favorieten. Ook kunt u de laatste updates op deze pagina met een RSS news reader volgen. RSS 0.92 Feed